Alla inlägg under juli 2007

Av petra - 29 juli 2007 22:22

Hej,

Idag började vi dagen genom att åka till axamo och bada. KALLT.

Jag doppade mig i alla fall, men jag flög upp som en kanon, ur det 12grader kalla vattnet.


Sen åkte vi tillbaka och jag låg under täcket i några timmar och värmde mig, och sen på kvällen åkte vi iväg och såg på bio; Simpsons.

Jag tycker att den var helt okej, bara det att den var helt datagjord och att storyn inte var så jätte bra, men alla simpson skämt var jätte roliga (som alltid).


Av petra - 28 juli 2007 22:03

Hej,

Idag var det veckans höjdpunkt och anledningen till varför vi åkte till jönköping; zoe skulle döpas.

Vi vaknade och sen åkte vi till någon marknad och köpte blommor.

Sen åkte vi iväg till Bankeryds kyrka och sen så började dopet. Zoe, världens gulligaste bebis skrek ingenting alls, hon bara satt där och kollade med sina stora bruna ögon, oså började hon skratta och "klappa händerna" när vi sjöng bl.a Tryggare kan ingen vara.


Sen skulle vi åka tillbaka, men vi hade bara en bil, så vi fick åka i omgångar.

Medans vi väntade gick vi in i ett litet museum, med jätte gammla saker, typ från mammas tid. Där fans det ett par jätte läskiga och colla (hämska) råttfällor. En såg ut som en vanlig råttfälla som man brukar ha idag fast när råttan tog osten åkte en "tråd" runt halsen på råttan så att den ströps ihjäl.

LÄBBIGT.

Sen fanns det också en annan liknande rått välla men den högg av råttans huvun istället.

BLODICT ÄKLIGT.

Den sista var jätte stor och tung, och när råttan gick till osten smällde locket ner.

MOS.

"Ett mycket intressant museum"


Sen åkte vi tillbaka och fikade tårta och lekte med bebisen.

Av petra - 27 juli 2007 20:22

hej,

jag har inte skrivit på ett tag nu.

sitter i alla fall nu i jönköping med min kusin, och försöker att skriva.

men kusinen bredvid mig klagar på mitt sätt att skriva.

jag har varit här sen i onsdags, åkte bil hit (50mil) så jag var ganska trött när vi kom fram.

när jag andrea vendela och max kom fram gick vi i alla fall ner i stadsparken och jag och andrea åt mjukglass. senare kollade vi också på film, trevligt.

i torsdags tog jag en joggingtur på morgonen, blev inte så långt, sprang vilse i stadsparken. sen tog vi det lite lungt (spelade krigarspel - jag äger ) och senare kom mickan ed hans mamma och lilla bebisen hit.

vi åt blåbärspaj och svartvinbärspaj, mumsigt.

zoe var urgullig, stora bruna ögon ( som sin mamma pappa morbror morfar och hund ) och skarattade hela tiden.

på kvällen spelade minigolf, det gick bra i början men sen sket det sig, helt otroligt att andrea vann, hon träffade inte äns bollen, om det är nån som har tur är det hon. helt otroligt.

sen på kvällen kollade vi ännu en gång på film, även denna gång var det mycket trevligt.

idag kollade jag först på sommarlovsmorgon (inte max - han hatardet ), sen

gick vi ner till stan, kollade runt med köpte ingenting. sen skulle vi till nån restaurant 10 minuter längre bort, när vi började gå, började det att ösregna. vi var helt genovvåta. vi åt mycket god mat ( grekiskt ) och sen åkte vi hem till mickan och ed, samt zoe och var där hela kvällen.

nu sitter jag här och väntar på godis och film.



Av petra - 12 juli 2007 12:35

Hej,

Idag har jag storstädat som en tok hela förmiddagen. Vi ska strax få besök från schweiz. Bra eller dåligt?

Jag kände henne för 10 år sedan så det känns lite jobbigt.

Menmen, det kanske blir kul? Det hoppas jag i alla fall.

Av petra - 10 juli 2007 12:32

Hej,

Idag träffade jag Linnéa och vi hade kul kul.

Vi kolla de på film var på stan och tog en långpromenad, oså skulle hon försöka lära mig amerikansk fotboll, fast det gick inte så bra.

Vi knasade runt och hade kul och på kvällen tog jag bussen till mina kusinvitaminer och vi kollade på film hela natten.



Av petra - 10 juli 2007 11:24

Åhhh, man försöker alltid göra det som är rätt. Men jag tror inte att det som är rätt alltif är rätt. Att inte ignorera borde vara rätt men då plågar jag mig själv genom att göra nåt som jag inte alls vill, det kan väl inte häller vara rätt?

Jag är så trött på att göra rätt hela tiden, det skiter sig ju i vilket fall som hälst. Egentligen tror jag at jag gör fel hela tiden, fast jag tror att det är rätt?

Jag tänker så mycket så att jag får hjärnsläpp, nu ska jag bara se det possitivt och göra det bästa ur situationen. Gräset är grönt.


Av petra - 9 juli 2007 21:22

Hej,

Idag åkte jag och linnéa till köpis. Jag köpte ett par shorts (bruna), en vit och grön sjal oså köpte linnéa och jag ett varsitt brunt linne vi skulle rita på. Vi skulle ha köpt ett vitt, för färgerna syndes inte så bra på det bruna tyget, menmen.

Vi åkte hem till mig,  upp till tjurgubbarna på bida lite och köpte korv med mos, och åt.

Sen började vi rita på tröjorna. jag gjorde en åt linnea och hon gjorde en till mig. kulkulkulkulkulkulkulkulkul.


Sen skjussade vi hem henne och jag åkte till träningen.

Fullt med hokey killar som använde alla banor... jobbigt.

Jag Linn och Eme körde 80mx8 maxlopp med 2min vila. JOBBIGT.

Sen brännde jag hela handen på brännmässlor. AJ.

Men träningen var ändå super kul.


Av petra - 7 juli 2007 11:51

Hej,

Idag vaknade jag kl. 7 på morgonen! Helt otroligt att man orkar upp!

Idag skulle vi iväg och tävla i Bollnäs, Bahco spelen.

Vi åkte iväh 20 i 8 och på vägen hämtade vi mickan som skulle ha skjuss.

Jag somnade i bilen och när jag vaknade var jag framme!

Där träffade vi Emelie och vi började värma upp inför den kosta häcken.

Det gick jätte bra för både mig och emelie. Emelie persade med 2sekunder! Helt otroligt! ...och jag persade med nästan 1 och en halv sekund! Träning lönar sig! jag kom 4a, bara nägra 100delar efter 3an, lite synd, med det var jätte kul med pers!

Sen sprang jag 100m, satte pers där med. Loppet känndes perfekt i början men jag tappade jätte mycket dom sista 30-20metrarna. Det får jag ta igen.

Sen var det kula, sämsta tävlingen hittills, kom 4a eller 5a tack vare en mer eller mindre lyckad stöt på 8,48.

Mickan sprang ett hyfsat 400m lopp och emelie hoppade senare längd.

Därefter värmde vi för 300mh. Alla i min klass hade strykit sig så jag fick springa ett lopp med någon i P17 25 minuter före det att jag egentligen skulle springa. Det gick inte alls bra, men gräset är fortfarande grönt.

Emelie sprang bra men mickan gjorde illa sig -fick en blödning i höften- så det var inte så kul, men de sa att det skulle gå över.

Mina syskon hade också kämpat på bra idag, andrea satte 2 pers och det gjorde även didrik. Grattis!

Det kula idag var att det var handikapps SM i friidrott sammtidigt, och det var jätte coolt att titta på. Det var några som inte hade något ben som sprang med maskinben. cooltcooltcoolt!

Friidrott skulle aldrig vara lika roligt utan emelie mickan elin b linnéa linn och systrarna lundmark!

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards