Alla inlägg under maj 2007

Av petra - 31 maj 2007 17:27

Tjoo, nu var det ett tag sedan jag skrev sist. Jag har inte haft så mycket.


I måndags var det vanlig skoldag och efter skolan var det G-cup i Hofors.

Emelie fick skjuss dit och vi hade spjut längd och 800m, det gock piss i allt, sen var jag tvungen att bryta på 800ringen för edt gjorde så omt i låret. Inte den roligaste kvällen precis. Tur att man har så snälla kompisar som stöttar en.


Skola på tisdagen igen, 15st kom, resten var och badade. Latade på kvällen :)


Onsdagen var väl också inte den bästa, alla var på dåligt humör och rektorn var inte på så vidare bra humör.

Efter skolan gick jag en stund på stan med Linnéa, hon köpte ett skärp och några linnen och jag la undan 2 linnen och ett par shorts.

Sen träffade Linnéa sin kille och jag sprang till bussen.


Idag var det rengn och kallt som vanligt. Vaknade kl. 6.20 fixade mig och stack till skolan; Matte, Engelska, Musik , Mat och SO.

Vi skulle redovisa vårat raggea, stort IG får mig och mit "dreamteam" (jag linda julia vikström och viktor). De gick skit, men jag är lite stolt över oss för vi hade inte äns en låt när vi kom in på lektionen, vi hittade på den på 30 min ^^ fast den sög.

Pannkakor på maten :) mummmmssss ^^

och på So hade vi muntligt prov om den franska revolutionen och se kollede vi på film; Marie Antoinette, fett bra :D


Gick på stan ett tag med linda och viktor och sen åkte jag hem.

Nu ska jag plugga till matteprovet imårgon, ses <3



Av petra - 27 maj 2007 13:48

Hallå,

Idag väckte linda mig vid halv 9 tiden. Vi åt en nyttig frukost och sen vid 10 tiden åkte linda på fotbolls match. Kl. 11 kom jag och kollade på lindas match, Valbo FF - Norrham tror jag att det var. Valbo spelade jätte bra och vann med 2-0 :)


Cyklade hem med linda och nu har jag ätit. Väntar på att linda ska komma och sen ska vi åka till stan. Senare på kvällen ska jag träna.


Skriver mer sen, puss <3

Av petra - 26 maj 2007 13:29

Japp, nu var det gjort. Första doppet för i år, den 26 Maj i Mackmyra.

Linda kom hit och vi bestämmde oss för att bada i mackmyra eftersom det var så varmt ute. Vi packade och sen  så cyklade vi dit.

Bryggan som vi skulle bada vid hade flytit ivåg som det tog ett tag att hitta ett annat ställe där vi kunde doppa oss. Vi hittade en liten gullig vik där vi doppade oss, efter ett tag. Viken var jätte gullig och när vi senare var på väg hen såg vi att det stod en skylt; Natrurreservat ^^ Stackars alla djur som vi säkert skrämmde livet av :P

Linda vågade inte för att hon var så feg så jag doppade mig först. Det tog ett tag eftersom det var så läskigt och kallt.

Men efter ett tag lyckades jag doppa mig. BRRRR.

Det var iskallt och panikslaget flög jag upp på landå som ett blått blåbär och på vägen blötte jag ner Linda, som inte precis uppskattade att bli blöt.

Sen skulle Linda doppa sig. Feg som hon är var jag tvungen att gå ner i vattnet först så att hon inte skulle kliva på något gammalt lik.

Vi stod i vattnet i kanske 20 minuter och sa varannan minut att vi skulle doppa oss på 3. Sen blev jag så sur på linda att hon aldrig doppade sig så jag putade henne. Men hon ramlade inte. Då blev hon sur på mig och drog ner mig så att jag flög över henne ner i vattnet. Både jag och linda låg på botten och båda fick panik! Vi flög upp på land och nu var även linda blå som ett blåbär :)

Vi torkade i solen och sen så cyklade vi hem. På vägen stannade vi i mackmyra park och plockade vita blommor :) Sött ^^


Sen kom vi hem, vi åt och sen tog linda och jag en prommenad.

Sen kl.22.00 bestämde vi oss för att bada bubbelpool. VARMT OCH SKÖÖÖNT :D


puss <3

Av petra - 26 maj 2007 11:24

Nu är det bara 10 dagar kvar tills jag åker till Paris med Nathalie och Linnéa ^^

Jag är lite nervös av att flyga flygplan med det ska nog gå bra, det kommer att bli så kul. Det mindre kula är att jag missar sesongens största och viktigaste tävlingar; Svealands finalen och Kraftmätningen. Det känns ganska mycket surt. Men hoppas det går bra för VAIF ändå.


Innan jag åker dit måste jag köpa:

  • En tunn jacka (x)
  • Ett paraply (x)
  • En resenessesär ( )
  • Ny tandborste ( )
  • En väska ( )
  • Och så måste jag fylla på telefonkortet ( )

Det var allt för tillfället, men jag är säker på att jag kommer att komma på flera saker till :)


puss <3

Av petra - 26 maj 2007 10:55

Idag vaknade hos linda imorse av att telefonen ringde.

Vi åt frukost och sen satt vi oss framför datorn. SEnare bytte linda om och tuva kom och hämtade henne med moppen.

De skullle åka ivåg och dömma en forbollsmatch.

Jag stack hem och nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, några förslag ?


puss <3


Av petra - 25 maj 2007 19:10

Fredag idag då. En hel helg framför mig då jag bara ska laaaattttaa :')


Vaknade, hoppade in i duschen , fixade mig och sen så tog linda och jag 7.20 bussen. Det var lite små kallt och regnit.

Kom till skolan; So sen Datakunskap. Då var det skoj kan jag loova :D Vi tog kort på oss själva, jag och sandra tog kort på oss och sen skulle vi redigera bilderna, fast det blev mycket kulare när man bytte ut mina ögon mot sandras, jag såg inte klok ut! Jag skulle inte vilja ha hennes ögon ^^ Sen bytte natha ut hennes ögon mot mina och hon såg inte heller klok ut :D kulkul :)

Sen hade vi; Franska, Mat och sisr matte.


Efter skolan började linda och jag gå ner mot stan, linda skulle klippa sig så vi skulle skynda oss, jag tog 3an från polhem och stack till HM för att köpa en jacka som jag hade lagt undan :) jag köpte den och ett paraply :) linda lämmnade till baka några filmer och vi träffades vid bussen.

Följde med linda när hon klippte sig på hårnästet och sen stack vi hem till henne. Kollade på tv och sen gick vi över hit.


Lyssnar just nu på världens bästa låt; Paolo Nutini med new shoes(http://youtube.com/watch?v=0kg_KCsi6aw)


puss <3

Av petra - 23 maj 2007 20:26

Idag var det skoola igen som vanligt; Franska (kom en halvtimme för sent tack vara bussen och sen så hade vi redovisning om paris, det gick väl OK.), sen SO, Mat, Svenska (Redovisning om Literaturhistoria med Linda som också gick OK), idrott  (Softboll, wohwo ^^ ) och sist mentormeeting.


Tog bussen hem och 18.00 stack jag till träningen, tränade lite häck och det gick väl hyfsat :)


Kom hem, och nu sitter jag här ^^


puss <3



Av petra - 22 maj 2007 17:11

Idag var det skola ännu en dag; Engelska, NO, Mat, Svenska och Matte.


Efter skolan gjorde Linda och jag lite Svenska och sen åkte vi till Gavlestadion. Gästrike cup 2. Träffade Emelie och Emilia, och hjälpte dem att vara funktionärer på diskusen. Sen värmde vi upp till kulan.

Anna och Johanna var också där. Det gick dåligt för mig, en ½m ifrån perset. Men det tog jag senare igen på 80mh :) Persa med ½ sekund :)

Sen åkte vi hem, kollade på desperate och sen satte jag mig här :)


puss <3

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards