Alla inlägg under augusti 2007

Av petra - 29 augusti 2007 20:59

Tja,

(har börjat med att skriva hej i varända blogginlägg i evigheter nu, blev så tråkigt så nu tänker ja gå över i någon slags övergångsperion då jag börjar med att hälsa alla läsare välkommna med ett; TJA.)


Aja, har känt mig jätte förkuld i nån dag nu, men nu har det äntligen gått över, nästan i alla fall. Vaknade vidag vid kl. 7 och sen tog linda och jag 48an vid 8. Vi kom till skolan, segt som vanligt. Hade klassfoto, men det blev inte så hämskt som jag hade trott. Köpte en långkorv på stan efter skolan, sen stack jag hem, tränade nu på kvällen.

Det gick sådär, Stig hade fått förhinder så jag tränade lite stav själv, gick skit i början men sen släppte det i slutet när jag fick hjälp av Stefan. Tack.


Kom nyss hen och har lagat mat, potatisbullar med sylt, riktigt smarrit faktist. Ska duscha strax och sen kanske linda kulle sova här, vi börjar nämligen sent imorgon. Sportdag på Gunder Hägg stadion, hämst. Alla tror att man är bra på allt bara för att man går på friidrott, jag suger på längd och boll (hahah, boll gjorde jag senast näör jag var typ 10år ). Aja, vi börjar i alla fall 12, så det blir riktig sovmorgon. Ha det bäst.

/petra


Av petra - 27 augusti 2007 21:15

Hej,

Kom nyss hem från träningen, jag och erik hade fått skjuss hem ut av stig.

Hela truppen var samlad och vi snackade mycket om Lag USM, det kommer att bli jätte skoj. Åker på Fredag till Växjö, ska bo på nåt Best Westen Hotell (jag och mickan ska sova i samma rum), och sen tävla hela lördagen. Vi kommer hem sent på lördag natt.

Ska hoppa stav då, shit vad läskit. Hoppas att det går bra, jag vet att jag kan, och ibland funkar det bäst, men jag brukar inte få till det på rätt höjder eller när det verkligen gäller. Pirrit...

Aja, ska kolla vidare på CSI nu, mycket spännande. Ha det bäst.

/petra

Av petra - 27 augusti 2007 17:40

Hej,

idag var det skola och måndag igen. Vaknade runt kl. 6.00, fixade mig och tog 7.05 bussen. Kom till skolan, helt vanligt och inget speciellt roligt hände...


Efter skolan tänkte jag och tjejorna handla tills på hemkunskapen imån men vi hittade inte vad vi skulle ha så martina ska handla dem tills imån istället.

Tog bussen ner till stan och träffade linda och sandra på McDonalds, var annars? Snackade lite och sen tog linda och jag bussen hem.

Färgade lindas hår, brunare. hann inte se resultatet men så mycket som jag såg var det lyckat. Som vanligt när jag färgar hår då :)


Stack hem och har nyss ätit. Ska iväg och träna strax, ska ta det lite lungt för förkyldningen är inte helt borta än. Hoppas jag är frisk tills i helgen.

Ska byta om oså nu. Ha det bra.

/petra

Av petra - 26 augusti 2007 14:47

Hej,

Sitter framför datorn och blev sugen på att skriva lite blogg. Efter som det inte har hänt så mycket speciellt i mitt mycket spännande liv den senaste timmen, hittade jag en liten rolig typ, frågesport eller nåt sånt. Ganska intressant faktist.


Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
- Just nu har jag en hemma nyckel, en skåpnyckel och 3 cykelnycklar sen andrea tig min fjärde cykelnyckel imorse. 


Om du hade varit född av motsatt kön, vad hade du hetat?
- Felix enligt mamma och pappa.

Äger du en Ipod?
- Nepp, allt på min finuliga mobiltelefon.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
- Den står på 06.50, sen i fredags.


Hur många resväskor äger du?
- 2 stycken. Fast dom är slitna så vi ska köpa nån till före vi åker till Mauritius.

Använder du flip-flops även när det är kallt ute?
- Nej, flipp-flopp har man på stranden. Men sandaler har jag mer eller mindre året om.


Var köper du dina matvaror?
- Mamma och pappa handlar på CoopForum på köpis eller Tempo(lågans).

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
- Hellre bakom eftersom jag nästan alltid blir misslyckad på kort. Det är synd, för annars är det kul att bli fotograferad.


Vilken var den senaste filmen du såg?
- Shrek 2, igår. Jag älskar den filmen, härlig humor.

Har någon av dina vänner barn?
- Nääh.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
- Just nu i mitt desperata läge, jeans.

Har någon någonsin kallat dig lat?
- Japp. Linda här hon ber mig hämta typ kakor till henne :)

Tar du medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
- Nej, men det skulle vara skönt att slippa ligga och vrida sig hela natten utan att kunna somna när man är jätte trött så man kanske ska börja?

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
- En blandnings CD som jag har bränt, med Bo Kaspers Orkester och typ Mando Diao.

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
- Mjölk.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
- Japp, jämt och ständigt. Jag äger på att hålla en hemlighet hemlig.

När var senast någon stötte på dig?
- Hmmm? Bokstavligt talat, fyllot på Cityfesten.

Vad åt du till middag?
- Torvtallrik på Parkbadet. Mumsigt :)

Använder du huvtröjor?
- Väldigt sällan.

Kan du vissla?
- Jaa :)


Har du någonsin deltagit i en demonstration?
- Nej.

Vem var den senaste som ringde dig?
- Linda, som frågade om jag ville följa med till Parkbadet idag.

Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
- Bergochdalbanor och andra häftiga manicker, jag är galen i karruseller!

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
- Jag hoppas inte det, det är så omoget.

Tittade du på tecknat när du var liten?
- Självklart!

Hur stort är ditt närmsta köpcentrum?
- Hmmm?

Hur många syskon har du?
- 2 syskon, oftast är dom jobbiga med ibland kan dom vara riktigt goa.


Är du blyg inför det motsatta könet?
- Nej.

Vilken film kan du alla replikerna till?
- Ice Age 2, haha. I alla fall Sids alla repliker, han är så söt...

Äger du några band t-shirts?
- Nope.

När flög du senast?
- I början av maj, till Paris på språkresa.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
- 8 styckna.

Läser du för skojs skull?
- Jag läser aldrig, okej kanske någon skvaller tidning då och då.


Pratar du några andra språk?
- Engelska, Tyska och halvtfranska.

Diskar du din egen disk?
- Nej,det gör diskmaskinen.

Har du gråtit offentligt?
- Nepp, jag gråter väldigt sällan.


Har du en stationär dator eller en laptop?
- En dator, önskar mig en laptop i julklapp.


Försöker du alltid lära dig nya saker?
- Jaa, jag älskar att lära mej nya saker (om det låter skoj).


Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
- Nej, eller jo. Kanske. Om någonting speciellt händer kan man kanske tatuera in det som något speciellt kännetecken.


Tycker du att killen borde bjuda på första daten?
- Spelar ingen rulle.

Kan du kasta macka?
- Jadu, 5gånger en gång ;)

Har du någonsin varit på Jamaica?
- Nej.

Vem var din favoritlärare?
- Förr var det Viklund, men henne har vi inte längre, jätte synd. Eftersom vi yss har börjat ett nytt läsår och att vi inte känner alla lärare än så blir det lite svårt. Harrys kanske, han är cool.


Vad har du för väder?
- Ostabilt, regn ibland, och ibland sol.

Har du en blogg?
- Det ser ut som det.

Vilket var ditt favoritämne på Högstadiet?
- SO, Idrott och Bild.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
- Ingen aning, han måste ju vara snäll och så...

Har du någonsin blivit attraherad av en oattraktiv?
- Haha, neej.

När sov du senast på golvet?
- Ingen aning.

Vilken är din favoritdrink?
- Cider (alkoholfri)

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
- Oftast fullbokade, men stressiga? Nja, ibland.

Vilken är din favoritfrukt?
- Persikooorrrr... (om der är en frukt?)

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
- Kalorier, vad är det?

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
- Sexton!

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
- Usch nej.

Tror du på liv på andra planeter?
- Ja, säkert några skitsmarta varelser som sitter och skrattar åt oss och tycker att vi är skit fula eller nåt :D

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
- Andrea...


Tror du att Gud är en man eller kvinna?
- Jag tror inte på Gud. Jag tror på vetenskap :)

Vad var det senaste du åt?
- Ballerina :)

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller det motsatta?
- Bådeoch tror jag.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
- Ingen aning...

Gillar du senap?
- Bara om det är tillsammans med ketchup.

Vad säger du till dig själv när allt blir svårt?
- Kom igen nu va fan!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
- Jag är inte självmordsbelägen...

Sover du på sida, mage eller rygg?
- På sidan med blicken mot skrivbordet.


Har du någonsin köpt något från ebay?
- Nej.

Tycker du om att krama folk?
- Bara dom jag känner ordentligt. Jag hatar att bli kramad (och krama) några falska jävlar som jaa, är så jävla fjortis och falsk.

Skulle du säga att du är trendig?
- Kanske, fråga inte mig?

Äger du en digitalkamera?
- Mamma äger en som jag brukar låna, annars är det mobilen.

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en date,
hur skulle du reagera?

- Bli helt chockad och stum. Sen skulle det bli tyst och pinsamt och jag skulle skämmas ihjäl och bli röd som en tomat, sen skulle jag nog springa iväg. Om det var nån jag INTE ALLS var intresserad av alltså.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
- Ööhm, jag hatar dom filmerna.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det?
- Jaa!

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
- Harry Potter och Halvblodsprinsen, kunde inte hålla mig i slutet och Underbar och älskad av alla, fast då skrattade jag så mycket så att jag började gråta.

Tycker du att du är attraktiv?
- Nej, finns det någon som tycker att man själv är attraktiv/snygg? Vilken snobb i sådana fall...

Vad är du allergisk mot?
- Kivi, då får jag utslag runt hela munnen.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
- Nej.


Intressant va? Bara skitlångt och jobbigt att läsa men ändå. Aja, Ha det gött.

/petra

Av petra - 26 augusti 2007 14:31

Hej,

Just nu är jag i ett desperat behov ut av jeans. Jag har seriöst inga hela och fina kvar. Just nu har jag rensat garderoben, slängde ut 4jeans som var för små. Just nu har jag 2 jeans i min garderob, ett par från HM (slitna och uttänjade) och ett par Wrangles (mer eller mindre missfärgade och lite för korta). Har kollat runt på jeans men vet inte och är lite osäker på vad jag vill ha. Imorgon efter skolan ska jag i alla fall köpa ett par. Har sett ett par fina miss sexy och disel jeans, kanske blir nån av dom. Vi får se hur det blir. Ha det gött.

/petra

Av petra - 26 augusti 2007 08:43

Hej,

Sitter nu och pratar med linda i telefonixen. Vaknade nyss och var jätte pigg, tvärt imot det som linda är. Hon sitter och jäsbar i telefonen.

Idag ska ni sticka ner till Parkbadet eller Fjärran och bada lite. Låter kul.

Jag vill köpa en ny bekini, kanske kan stanna och köpa en på vägen?


Ska hoppa in i duschen och fixing lite nu. Ha en trevlig dag.

/petra




Av petra - 25 augusti 2007 18:23

Usch vad man kan längta bort ibland. Just nu längtar jag så himlar mycket till Mauritius. Bara 66 långa dagar kvar. Hoppas att det går fort.

Vi åker på höstlovet, på onsdags morgonen. Vi åker flyg från arlanda till Paris (2 timmar) och därifrån tar vi flyget till Mauritius huvudstad Port Louis (12timmar). Det låter långt, och då har jag inte räknat med att åka härifrån till arlanda (tar väl runt 1timme och 300min) och från Port Louis till Hotellet

Le Canonnier (den resan tar runt 6timmar).

Hoppas att det lönar sig, men det tror jag. Jag har kollar på alla bilderna från hotellet och det ser jätte mysigt ut. Bilderna finns på http://www.beachcomber-hotels.com/en/galleries/c_gallery.aspx?catid=8 och jag lovar er att ni kommer att bli så avunsjuka. Ungefär så som linda blev. Aja, en dag i taget. Men det ska bli första gången vi åker på semester utanför Europa, kul.

/petra


Av petra - 25 augusti 2007 18:03

Hej,

Idag har jag inte gjort så mycket. Vaknade hos linda, vi kollade på film; Buss till Italien (lite små konstig - ärligt talat jag fattade inte vad den gick ut på, inte heller om vad den handlade om). Senare stack linda och jag till Köpis.


Jag köpte 2 par skor (sandaler) båda svarta, för bara 120:-, billigt billigt. Ett par flippflopp fast finare i skinn typ, som var lite trasiga vid hälen som skulle kosta 50:- men jag prutade ner dem till 20:-, det känns härligt.

Sen ett par andra sandaler, också i svart skinn, men dom hära var festligare, dom för bara 100:-. Fyndat på Dinsko kan jag lova. Sen fanns det en massa andra skor fast i fel stolekar. Mycket synd.

Sen köpte linda hårfärg på Kicks, mörkbrunt, det kommer säkert bli finfint och sen gick vi en snabbis på HM och jag köpte en parfym, det behövdes.

  

Sko på dinsko, för 100:- 


Sen stack jag hem, åt mat sommnade i hängmattan och sen stack jag iväg och sprang i spåret. Det blev 5km, som känndes ovanligt tungt, har inte tränat sen i tisdags eftersom jag börjar bli förkyld och vill bli frist tills nästa helg. Lag USM i Växjö. Det kommer att bli jätte jätte roligt!

... men också jätte pirrit. Jag har nästan varit förkyld och sjuk hela sommaren så jag har inte kunnat träna så mycket, och tekniken funkar inte så bra. Men ändå, jag ställer ju upp för laget, heja VAIF.

Ska hoppa in i duschen nu jag. Ha det gött.

/petra

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards