Alla inlägg under september 2007

Av petra - 30 september 2007 20:27

Hej,

Idag är det exakt EN månad kvar tills vi åker till mauritius! Det kommer att bli så kul, längtar så otroligt mycket. 30 grader dygnet runt och så varmt i vattnet också. Jag kommer nog få solsting och ligga i skuggan eller i vattnet hela dagarna men ändå. GUD SÅ KUL! Hotellet vi ska bo på, Le Connier, är också jätte lyxigt och jag kan inte bärga mig till vi kommer dit. 12 timmar i ett flyg tillsammans med andrea men det lönar sig säkert...
/petra

Av petra - 30 september 2007 17:37

Halloj,
Kom nyss in efter att ha varit ute och krattat i någon timme tillsammans med linda. Vi hade bara suttit inne och kollat på film så vi var tvungna att röra på oss. Vi Krattade och hoppade i lövhögar, riktigt skojigt faktist. Här kommer det lite löv bilder:


Bild 1.) Jag krattar.... Bild 2.) Jag och linda "krattar"...  Bild 3.) Linda, krattar inte...

Av petra - 30 september 2007 12:51

Hej,

Vaknade idag vid 8 tiden efter att linda låg och puttade och försökte väcka mig. Det funkade. Vi åt frukost och sen stack vi över till linda. Hennes mamma fyllde år så vi grattade henne och bakade tårta. Eller linda bakade och jag diskade. Sen stack jag hem och fixade mig och sen stack linda och jag till owes och ikea och kollade runt. Trevligt tycker jag.

 Jag kom nyss hem och har ätit mat. Linda ska fira sin mamma så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Ska nog sticka upp till Bidalite och köpa en skvallertidning eller så. Ha det bra.

/petra

Av petra - 30 september 2007 12:14

Hej,

Kollar ut gemon fönstret imorse när jag vaknade. Usch vilket trist väder. Hösten brukar vara mysig men den blir så trist när det ösregnar...
Har kollat runt lite om höstmodet. Stickat, lager på lager, mönster och färger ska det vara. Jag är otroligt shoppingsugen, men jag har slut på pengar. Har även spanat in en höstjacka som jag har spanat in på topshop i stockholm, för 500:-, ett riktigt kap, om man skulle bo i stockholm. Ska fråga mamma om vi kan åka dit nån helg, och höst shoppa.



Av petra - 29 september 2007 21:03

Halloj, 

Svenson, svenson är igång igen. Sveriges bästa komiska tv-serie enligt mig.

Så himla skojig. Vilket familjeliv. Hittade några skojiga citat dom brukar säga också, mycket roliga:


Citat 1.)

Gustav: Idag, kära familj, har pappa gjort sitt livs affär...
Max: Var det extrapris på folköl nu igen?


Citat 2.)

Gustav: Bakom varje framgångsrik kvinna...
Lena: ...står en avundsjuk brevbärare


Citat3.)

Gustav letar i kylskåpet efter brännvinet
Gustav: Var är min lille vän?
Max: Jag sitter ju här


Citat 4.) 

Lena berättar för Gustav om sin första affärslunch på jobbet som chef
Lena: Åh vilka människor jag har träffat, Gustav! De var så roliga och belästa och intelligenta. Du hade bara känt dig utanför.


Haha . Världens kärleksfullaste familj eller? Kanske det kanske. Längtar i alla fall redan till nästa lördag. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, familjen ska kolla på någon familj jag har sett några tusen gånger som jag inte har lust att se ikväll. Kommer säkert att sita framför daton hela kvällen. Ha det bra.

/petra

Av petra - 29 september 2007 17:27

Hej,

Linda och jag vaknade idag runt halv 11 tiden. Hade varituppe och kollar på film hela natten. Världens bästa film; Jackten på Lycka. Med will smith och hans jätte gulliga son christopher smith, jag satt och grät hela filmen, så sorjlig men ändå sådär jätte kärleksful. Den bästa filmen jag har sett hittills.

5 ut av 5 får den ibetyg från mig, absolut sevärd är den också.

Idag har jag och linda kollat på filmen igen, sen städat akvariet, och det tog hela förmiddagen och halva eftermiddagen. Sen luktade vi fisk efter att ha städat akvariet så vi duschade och jag kvävde mig nästan. Sen stack jag till linda, vi pluggade lite matte, snackade, satt lite vid datorn och sen hjälpte jag linda att städa sitt rum.


Kom nyss hem, har ätit och fikat litegranna med farmor farfar och ann. De hade precis kommit hem ifrån skottland, de hade sett lochness odjuret, sure. Sitter framför datorn nu och ska strax ringa linda. Ha den trevlig helg.
/petra

Av petra - 28 september 2007 18:31

Hej,

Om det är någon som säger att det inte är kallt ute, måste den människan vara djävulen själv. Klockan är runt 18 och det är 2 grader, så jäklar kallt. Kom nyss hem från linda, jag hade följt med henne till mcdonalds och vi tog moppen, frös så in i helvetes mycket! Usch så kallt. Måste köpa vinterjacka också för den delen, önskar mig en röd peak jacka från stadium, 3459:- bara, sisådär 3 månadspengar... Ska nog köpa en svart för 1000:- istället, sen ska jag köpa skor också, har spanat in några på åhlens, jätte snygga. Och om det fortsätter vara såhär kallt ska jag shoppa många halsdukar mössor och vantar med.


Har varit i skolan idag, har haft det riktigt trevligt, alla har varit på bra humör och vi har haft jätte skoj. Stack hem direkt efter skolan och pluggade matte med linda. Hon har för övrig fått sina brills, skit snygga, ganska ovanligt att se henne i dem bara. Jga provade dem, och jag ser typ ingenting i dem, eller jag ser jätte bra på nära håll men ingenting och jätte suddigt längre bak. Ganska coolt att de kan göra glas så, tycker jag. Ska mysa med familjen ikväll, käka pizza och kolla på idol.

/petra

Av petra - 27 september 2007 21:57

Kollade precis på Idol och jag blir helt häpen över att de sjunger så bra.
ALLA sjunger så bra, och jag undrar vem som blir årets idol? vad tror ni?
Jag har några favoriter; Speciellt Amanda och Christoffer, men Mattias Picaso Anastacia och Patrizia är ochså jätte bra. Linda och jag funderar på att boka biljetter till finalen, fast det kanske är lite för sent? eller? Jag ska i alla fall forska lite om det. Ska sticka till sängs nu jag. Börjar tidigt imorgon.
/petra

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards