Alla inlägg den 5 juni 2007

Av petra - 5 juni 2007 12:01

Den 5/5 2007, ett datum värt att minnas.

Jag åker på språkresa till Paris med skolan :)


Jag vaknade jätte tigigt, så tidigt att jag inte äns komer ihåg (eller såg) hur mycket klockan var. Men jag kan tro att den stod runt 4.30 eller nåt sånt.

Fixade klart allt och åkte sedan till tågstationen där jag träffade Nathalie och Linnea och alla de andra som åkte med.

Hoppade på tåget till nyköping, hade kul på tåget dit.

Sen i nyköping tog vi en buss till skavsta flygplats. Där checkade vi in våra väskor och sen åt vi innan vi flög iväg.

Jag och linnea började nästan gråta, usch vad läskigt det är att flyga!

Som tur var överlevde vi ;)

När vi kom till frankrike såg det nästan lika dant ut som i Sverige förutom att det var mycket varmare, mycket grönare och att det fanns finare hus :)

Därifrån tog vi en buss till pasis, bussresan tog typ 1 timme.

Sen släpade vi våran packning igenom alla dessa trappor och trånga gångar i métron. Det var 1a gången jag åkte metro och jafg tyckte att det var jätte cooollllltttt :D

Sen kom vi fram till hotellet San Sébastien. Jag natha och linnea delade rum :)

Vi åt mindre god mat och på kvällen åkte vi till Eiffeltornet. Vi skulle egentligen ha åkt upp i de5t men vi hann inte.

Eiffeltornet var så stort och man blev helt chockad när man såg det. När det mörknade till började det också blinka och lysa, det var vakert.



Utsikt ifrån vårat hotellrum, på 4 våningen på hotellet San Sébastien.

Det ända man kunde se var fönster, skorsten och tak på alla höga gammla hus i Paris.Det man kanske inte ser på bilden är alla blommor som fanns i nästan vart ända fönster.


 

La tour Eiffel, by night.

Eiffeltornet då jag nathalie linnea och frida M och frida F sprang ner för att kolla.

Det var jätte stort och där fanns det fullt med turister som sprang runt som galningar med sina kameror (där bland jag nathalie linnea frida och frida). Undra vad fransmännen tänkte om oss då, de såg oss säkert som kineser ^^

Där fanns också en massa folk som skulle sälja överdrivet dyra eiffeltorn. Jag prutade ned ett från 8euro till 4uro, bra tycket jag.Jag har aldrig sett något så fint.


puss <3

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards