Alla inlägg den 8 juni 2007

Av petra - 8 juni 2007 14:48

Vaknade trött som vanligt, hoppade in i duschen åt frukost och sen tog vi metron till Les Halles (shopping yeeaaahh).

 

 I Hallarna, man kan bara inte låta bli att köpa kläder i Paris, det är ju självaste modestaden trots allt.


Där gick jag och linnea runt och shoppade som galningar, jag är nästan säker på at vi köpte någonting i varie affär vi gick in i.

Jag köpte 2par tröjor/blusar och ett par örhängen, och eftersom allt är så himla dyrt där (en flaska med vatten kostar 3 euro-typ 30 svenka kr) blev jag ganska pank.



Utanför Louvren. Där inne var det jätte stort och jag nathalie och linnea gick vilse, så lärarna var inte så glada när vi kom en kvart för sent.


Sen åkte vi tillLouvren och såg Mona Lisa och andra berömda tavlor och skulpturer :)


Där efter gick jag Helen och Kristin på Champs Elyeée och shoppade loss,jag köpte 2 maskaror en ögonbrynspenna och lite suvinirer till familjen. Nice tycker jag :)

På gatan (Champs Elysées) kunde man också se på allt galet folk i Paris. Det var lite småskoj. Det mindre roliga var att det fanns folk utan armar och ben som satt och tiggde, som råg väldigt sorligt ut, och det fanns även småbarn som gick runt och tiggde.


På kvällen åt vi tacos och sen åkte vi hem och försökte sova, men inatt igen lyckades vi inte så bra och hittade på andra saker att göra.


puss <3

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards