Direktlänk till inlägg 26 maj 2007

Första doppet

Av petra - 26 maj 2007 13:29

Japp, nu var det gjort. Första doppet för i år, den 26 Maj i Mackmyra.

Linda kom hit och vi bestämmde oss för att bada i mackmyra eftersom det var så varmt ute. Vi packade och sen  så cyklade vi dit.

Bryggan som vi skulle bada vid hade flytit ivåg som det tog ett tag att hitta ett annat ställe där vi kunde doppa oss. Vi hittade en liten gullig vik där vi doppade oss, efter ett tag. Viken var jätte gullig och när vi senare var på väg hen såg vi att det stod en skylt; Natrurreservat ^^ Stackars alla djur som vi säkert skrämmde livet av :P

Linda vågade inte för att hon var så feg så jag doppade mig först. Det tog ett tag eftersom det var så läskigt och kallt.

Men efter ett tag lyckades jag doppa mig. BRRRR.

Det var iskallt och panikslaget flög jag upp på landå som ett blått blåbär och på vägen blötte jag ner Linda, som inte precis uppskattade att bli blöt.

Sen skulle Linda doppa sig. Feg som hon är var jag tvungen att gå ner i vattnet först så att hon inte skulle kliva på något gammalt lik.

Vi stod i vattnet i kanske 20 minuter och sa varannan minut att vi skulle doppa oss på 3. Sen blev jag så sur på linda att hon aldrig doppade sig så jag putade henne. Men hon ramlade inte. Då blev hon sur på mig och drog ner mig så att jag flög över henne ner i vattnet. Både jag och linda låg på botten och båda fick panik! Vi flög upp på land och nu var även linda blå som ett blåbär :)

Vi torkade i solen och sen så cyklade vi hem. På vägen stannade vi i mackmyra park och plockade vita blommor :) Sött ^^


Sen kom vi hem, vi åt och sen tog linda och jag en prommenad.

Sen kl.22.00 bestämde vi oss för att bada bubbelpool. VARMT OCH SKÖÖÖNT :D


puss <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petra - 20 januari 2008 20:41

  http://petraao.blogg.se/

Av petra - 13 januari 2008 21:17

  Idag vaknade jag vid halv tio, utav en hemsk mardröm, om dockor, hos linda. Drömmen var troligtvis inspererad av Dead Silence som linda och jag hade sett på natten. Inte så vidare sevärd, bara skitläskig och inte bra handling. Jag stack hem och fix...

Av petra - 12 januari 2008 21:56

  Igår var det skola på förmiddagen, bara 2 lektioner: so och svenska. Efter lunch var det dans. ganska roligt faktist, det berodde på vem man dansade med. Men det var helt klart bättre än vad jag hade föreställt mig det. Efter skolan var det träning...

Av petra - 8 januari 2008 22:52

  Idag var det första skoldagen efter jullovet, och det känndes hemskt att gå upp tidigt igen. Iskolan var det som vanligt. usch. Efter skolan stack jag och linda och åt sen åkte vi hem och jag stack till sportis, träffade vaifarna där och vi åkte ti...

Av petra - 7 januari 2008 16:33

  Idag är det sista dagen på lovet, som har gått jätte fort! hade inte så mycket att göra så jag drog ner på stan med mamma ett tag, bytte min gästrikering till en större storlek, så nu sitter den perfekt. Sen kollade jag runt efter ett par jeans, pr...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards