Alla inlägg under oktober 2007

Av petra - 22 oktober 2007 22:05


Nu är det bara några få dagar tills vi åker på drömsemester till mauritius, och ännu mindre dagar tills det blir höstlov. På onstag är det STP och vi är i stort sätt lediga hela dagen och det känns också jätte bra!


På höst lovet kommer kusinerna och mitt kusinbarn zoe på besök, jag kommer att träffa dem en liten stund i alla fall och det kommer att bli kul. Det var ett tag sen jag såg bebisen senast och jag undrar om hon har blivit större. Ska bli kul! På höstlovet ska jag och linda också sticka och shoppa.

KUL, KUL.

Av petra - 22 oktober 2007 21:55


Idag var det skola igen, och jag tror aldrig att jag jhar varit så här trött i hela mitt liv. Vi hade: Svenska, Engelska, Musik, Mat, So, Matte och No.

Därefter samlades vi i gympasalen och det var några som skulle uppträda, jävla dagisbarn. Förlåt men det var sista gången jag är med på något sådant.

Onödigt och löjligt. Annars var skoldagen ganska bra, lite småkul sådär.

Efter skolan var det plugga till no provet imån, spela kort och sen tog jag och linda en promenix. Ska kolla lite på Prison Break nu, om jag orkar.



Av petra - 21 oktober 2007 21:57


Ibland är det bara så, allt går skit.

Man har höga förväntningar,

och tror att allt ska bli fantastiskt,

men på något konstigt sätt stämmer ingenting alls.

Allt blir skit. Allt blir misslyckat.


Sen när man tror att det inte kan bli värre,

efter att ha gråtit en flod av tårar,

fortsätter det att gå nerför...

Om nåt blir fel blir allting fel.

Det är som när man spelar spel,

något spel med tärningar.

Om en får ett dåligt tal,

får resten av deltagarna på omgången ett dåligt tal.


Det här måste ha varit en av de värsta dagarna i mitt liv.

Den dag som jag trodde skulle bli den bästa dagen av alla.

Man vaknar med ett leende på äpparna,

och somnar med tårar i ögonen.

Tårar i ögonenkanske jag inte hade,

men de var så patetiskt så att det kunde ha varit så.

Ingenting! INGENTING! Blev så som de skulle.


Sena kvällen blev väl inte helt misslyckad,

men om dagen hade varit bra skulle jag nog ha sett det så.

Då skulle den varit helt okej.

Jag tror att om man har haft otur och lidit en hel dag,

uppskattar man det som inte blir helt misslyckat.


Det kunde ha varit värre...

Eller hur. Det gick jag runt och sa hela dagen,

men värre kunde det minsann bli.

Trött, less, irriterad, och besviken.

Kunde inte ha varit bättre!

Patetiskt kan jag lova att det är,

jag börjar nästan skratta nu i efter hand,

så tragiskt är det.


Men jag det var nån som sa att man glömma det som är dåligt, och komma ihåg det som är bra. Så jag ska glömma den hära sjuka dagen och komma ihåg: "Jag fick otroligt mycket motion", "Jag fick frisk luft", "Filmen var helt okej" och "jag blev inte magsjuk av maten (än så länge i alla fall)".


Gräset är grönt, skulle man kunna säga.

Men jag vet inte om de är det längre.

Gräset börjar bli gult...

Vet inte heller om man kan säga att solen skiner,

för att det är mörkt ute...

Jag får ta och komma på något annat:

...jag överlever, passar bäst för idag.

Jag överlever och jag är säker på att jag kommer att överleva en eller flera katastrofala dagar i mitt liv.


Jag överlever...



Av petra - 20 oktober 2007 11:40

Hej,

Jag och linda kollade på idol igor. Och vem om inte amanda ägde!

Hon var ju kung! Helt fantastisk!

Christoffer och Daniel var också jätte bra

men amanda var helt klart bättre.

Linda ringde och röstade,

och så var det ju nåt såhär att hon tackade för rösten,

jättejätte coolt. haha.


Vaknade runt 9. Åt frukost och kollade på lindas Danafilm.

Jätte roligt att se och man blir lite fotbollssugen.

Fick nyss reda på att sandra har blivit sjuk...

Tro det eller ej. Tråkigt i alla fall.

Istället ska jag och linda bowla istället,

Det blir kul det med.

Men nu ska vi åka ut och handla tite granna.

Ska i alla fall kolla på en nessesär och typ hårspännen till resan,

sen ville mamma att jag ska köpa en rod kopp till henne.

Jahap, ska kila nu. Hejs.

Av petra - 19 oktober 2007 18:31

Hej,

Har precis ätit världens godaste mat.

Potatis i formar och hemlagad rostbiff.

Ikväll är det idolkväll, och Amanda ska sjunga "Don't Hate Me",

älskar den sången och hennes röst.

Det kommer ju låta underbart...

 Christoffer, Daniel och Marie är också bra,

men hälst ska Amanda vinna.


Ska kila över till linda nu, jag ska sova där inatt.

Ha en finfin fredagskväll. /petra

Av petra - 19 oktober 2007 17:45

Hej,

Sitter här och kollar runt lite på nätet. Har inte handlat kläder på ett tag nu, men snart får jag pengar. Ska köpa nån tröja och ett par svarta jeans då. Resten av pengarna ska jag spara till semestern. Jag har hört att det finns jätte billiga märkes kläder där, inte falska. Trevligt.





Av petra - 19 oktober 2007 15:52

Hej,

Iveckan har jag varit i skolan, har faktist varit en ganska lyckad vecka om man bortser från svenskredovisningen och franskaprovet. Båda gick bra men jag hade ganska mycket panik då jag skulle plugga. Ska lämmna in Hemkunskaps uppsatsen på tisdag och så är det no och so prov också. Sen är det höstlov och då sticker jag till mauritius (bara runt 12dagar kvar tills vi åker och jag har redan börjat packa). Kommer att bli så kul...

Tränade i går, och detr var kul. Jaggade 3.5km och sen var det gym. Träffade alla och emelie, som hade en ganska jättesvullenfot efter att ha ridit. Hästen hade halkat tror jag. Hästar liksom. Har haft träningsvärk idag i alla fall och ska iväg och jogga lite senare.


Imorgon ska jag och linda hem till sandra, ska äta, kolla på film och mysa. Mycket trevligt och roligt. Vi har inte bestämt eller kommit på vilken film vi ska se. Några filmtips?



Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards