Alla inlägg under oktober 2007

Av petra - 2 oktober 2007 18:16

Vill bara tipsa er om ännu några jätte härliga låtar, som jag hittade på http://www.reklammusik.se/?q=gratis&page=1 :


- Ida Maria - Where ever you go,

- Oh Laura - Release me,

- Jenny Wahlström - It's Okej,

- Lovey - Sunny Day,

- Per & Peter - Our Song,

- Kee Marcello & Mikael Wikström - Days To Remember,

- Whistle & Hum - Maby I Will.


Sångerna kommer ifrån reklamer. Reklam sånger är alltid så bra, man blir liksom glad när man lyssnar på dem. Låtarna är gamla, och jag skulle aldrig ha hittat dem om de inte hade varit med i reklamerna. Hurra för bra reklammusik!

Av petra - 2 oktober 2007 16:58

Hej,

Jag kom nyss hem. Har varit i skolan och sen vid halv fyra tiden träffade jag mamma på stan. Skolan var väl helt OK, hade glömt bort att vi hade nutidsorgentering och började halv 9 istället för 8 så jag blev ganska sur när jag märkte att jag kunde ha sovit en halvtimme till. Nutidsorgenteringen gick bra, vi missade svenska och engelska p.g.a det så man ska inte klaga.


Sen hade vi hemkunskap. Ingrid övertalade vikarien att våran grupp skulle få baka chokladbollar. Det gick jätte jätte bra, ända tills ingrid och martina skulle hälla i kaffet, de tog typ dubbelt så mycket så det blev översvämning och smeten såd ut som geggamoja. Aja, fixade det till sist, fast de var fortfarande rinniga. Vi åt så mycket smet så att vi inte orkade några när vi skulle servera till klassen, jag var nästan spyfärdig så mätt var jag. Thegel var lite gladare eftersom ha fick ta alla som inte ville has chokladbollar...

Sen var det lunch, mycket gott, platta köttbullar med sylt sås och potatis, orkade tyvärr inte äta så mycket efter hemkunskapen. Därefter vard det no, skrev labraport, sen snackade vi resten av lektionen, ganska skönt och slappt faktist. Sist hade vi studyhall, pluggade inför matteprovet imån. Hoppas det går bra, vi får inte andvända miniräknare så det kommer att bli svårt, likson roten av 246 är inte så lätt att räkna ut om man inte är einstein dårå...


Träffade mamma på stan. Kollade på skor och väska. Köpte ett par svarta skinn skor på Wedins (400:-), liknar de vagabondskorna som jag först ville ha, men dom här satt bättre och kostade inte lika mycket. Köpte också en vinröd skinnväska, COMPLEMENT på åhlens, 399:-. Mycket fin och jag älskar den.  Mamma och jag köpte också 2 stora resväskor i magma röd färg, den stora är min. Ska äta lite nu, och senare ska jag ut och jogga. 30min ute i skogen, lätt jogg står det på programmet, hoppas det går bra. Blir första träningen på 2 veckor. Jag skulle seriöst dö av sorg om jag blir förkyld igen. Ha det bra.


Bara 28 dagar kvar till Mauritius...

Av petra - 1 oktober 2007 21:45

Jag gillar verkligen den nya MQ reklamen med Ana Diaz - Go your own way. En riktigt härlig låt och jag diggar hennes röst.  Har lyssnat på den flera hundra gåner på MQ.se. Ohlalala you can go your shalalalal way...
Min nya favorit låt. Högst upp på önskelistan också för den delen. Singeln altså. You can go your own way...



http://www.mq.se/web/MQ_flash.asp

Av petra - 1 oktober 2007 20:53

Bara en månad minus en dag kvar tills vi åker till Mauritius, och en månad kvar tills vi ligger på stranden och solar med en annanasdrink i handen...


http://www.beachcomber-hotels.com/en/galleries/c_gallery.aspx?catid=8

Av petra - 1 oktober 2007 20:47

Nu blir jag lite småglad såhär. Maddes mamma ringde nyss och berättade att det skulle vara ett möte för stora gruppen om träningar, och att det fanns förslag på tränare. Det låter jätte bra, äntligen (hoppas jag) att vi ska få mer träningar då vi får hjälp av tränare. Hoppas det ordnar sig i alla fall.

/petra

Av petra - 1 oktober 2007 19:22

Hej,

Var på stan idag med linnéa och kollade på skor och väskor. Blev kär i mycket men speciellt en stor, vinröd skinn väska på åhlens för 399:- och ett par svarta vinterskor för 359:- på wedins, kollade också på vinterjacka men jag hittade ingen speciell. Ska ner på stan och träffa mamma efter skolan imrgon ock kolla på dem. Har pluggat matte hela kvällen och nu ska jag strax telefoniren linda och sandra. Hörs.


Av petra - 1 oktober 2007 16:30

Hej,

Nu är det oktober, höstmånaden, men blåst, löv, regn och sitta under filten i soffan och kolla på de nyaste filmerna och tvserierna månaden. Fast den har egentligen redan börjat för mig. Har kollat på film och suttit i soffan en hel del nu senaste tiden. Är både jätte förkyl och skadad i mitt knä så jag har inte kunnat träna på ett tag. Jätte tråkigt faktist, eftersom jag är så taggad att börja träna. Sen när jag blir frisk igen (om jag någonsin blir det) kommer jag at vara jätte otränad. Det är bara att bita ihop och dricka massvis med te tills jag blir bättre. Hörde förresten att det var barnens dag idag, rix fm är bra det, man blir lite uppdaterad och så. Har varit i skolan idag, linda och sandra var inte där, med det var linnea , trevligt. Gick med henne på stan också förresten. Hittade mycket jag ville ha tills mauritius resan, en stor fin resväska i rött, bara 1199:-. Vi får se hur det blir med den saken. Ska äta lite macka och te nu. Ha det bra.

/petra

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards