Alla inlägg den 19 augusti 2007

Av petra - 19 augusti 2007 17:24

Självklart säger man korv med bröd. Det har jag sagt i hela mitt liv och så är det, helt logiskt.

Vad vore korv bröd utan korv? Ingenting alls. Det är korven som är självaste huvudrätten, brödet är ju bara tillbehöret.

Så som Hamburgare med bröd, brödet är tillbehör. Du köper den liksom för att få hamburgaren, inte brödet. Fast det är ett gott tillbehör.

Kaffe lika så. Du säger inte mjölk med kaffe, utan kaffe med mjölk, efter som åter en gång, mjölk är tillbehör.

Det finns inte en anledning till att det ska heta bröd med korv. Klart slut.

Ännu en gång är en av livets stora frågor besvarade ;)


UDM

Av petra - 19 augusti 2007 17:05

Hej,

I helgen har det varit jätte fint väder, äntligen! Det skulle varit härligt att sitta på staranden de 2 sista dagarna innan skolan börjar, men jag hade fullt upp med annat. UDM.

Vaknade tidigt i lördags för kl.11.10 hade jag 100m, känndes helt okej, bara 3.6 i med vind (godkänd vind är 2.(nånting)). Skulle ha varit pers i sånna fall, men icke. Blev en liten bronspeng iallafall. Linnéa kom och kollade lite då också.

Sen var det stav, tekniken börjar komma igen, känndes kanonbra vissa hopp, synd att jag inte fick till det på de högre höjdena. Ska nog byta stav också, den är janska tunn och jag höll på att bryta av den, scary. Silver peng då.

Sen kom linda och kikade, trevligt tycker jag. Kastade diskus och vann med 26.03m, nytt personligt rekord.

På kvällen träffade jag linda en snabbis och sen somnade jag tidigt.


Tävling idag igen. 80m häck första grenen. stegen stämde väl bra men det känndes lite segt, silver så jag ska nog inte klaga.

Senare var det 200m. Bra start men usch så jobbigt det var i sluten, mjölksyra från topp till tå, nästan i alla fall. från lårena till rumpan. I vinter måste jag träna sprintuthållighet kan jag lova :)


Var funkis och hjälpte till vid kastet, och kom nyss hem.

Linda ville att jag skulle komma till hennes träning, men jag glömde fråna var det var och när. Aja, hoppas hon överlever :)<3


/p

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards