Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av petra - 21 augusti 2007 20:11

Hej,

Efter skolan idag stack linda och jag till mackmyra för att bada.

Vattnet var ganska varmt och skönt, men det är ändå ganska läskit att bada där. Bryggan hade låsnatt men vi beslör oss för att hoppa på den och bada ifrån den ändå. Vi hoppade upp på den och sen började den flyta iväg (mer eller mindre). När vi hade flytit ut en bit badade vi lite, eller rättare sagt; vi doppade oss, fort.


Sen skulle vi bara ta oss tillbaka med bryggan, vi kunde ju inte hoppa i och simma iland eftersom jag hade mobilen och så med mig. Inte så smart men ändå. Vi flöt bara längre och längre ut. Vi paddlade och paddlede men utan resultat...





... men efter ett tag fick linda en jätte bra idée. Hon knöt fast ankaret, eller vad det nu var (en stor hålig sten som fanns i ett hål på bryggan) i ett rep som satt fast i bryggan. Sen kastade vi ut ankaret inåt land osen så drog vi oss tillbaka inåt land. Smart linda :)

Sen bytte vi om och åkte hem .

/petra

Av petra - 21 augusti 2007 19:59

Hej,

Andra dagen i skolan, och det känndes mycket tungt att gå upp på morgonen. Jag vaknade vid 6tiden imorse, fixade mig och sen vid 7 gick jag över till linda. Johan öppnade dörren och jag frågade om linda var där, och han sa att han inte visste var hon var, att hon kanske sov. Ropade på henne men ingen linda. Gick upp till hennes rum och där låg hon i sängen och snarkade. Skrek åter en gång, och hon flög upp som en raket!

Rödflammig i annsiktet, fettit hår och ögon som "pekade" åt alla håll.

Hon skrek; shit, fan,vad gör du här? nej shit, hur mycket är klockan?.... (ja, jag vet inte allt). Jag sprang ner och fixade en macka till henne. Då var klockan 5 över 7, missade bussen. Linda tvättade håter och fixade sig och sen tog vi hennes moppe till skolan.

Hade engelska, svenska och hemkunskap på morgonen. Det känndes jätte skönt med bara 45min engelska och svenska :D

Sen hade vi mat, sen no och sen studyhall.

Det känndes ganska lätt, skönt att vi slutar före 3 varje dag.

/petra

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards