Alla inlägg den 4 september 2007

Av petra - 4 september 2007 19:14

Hallöschen,

Idag och igår har jag praoat på Café Mamsell. Jätte skojit faktist.

Började igår kl. 11.00, träffade Carina, Eva, Viktoria och 2 andra som också skulle praoa där, alla är jätte trevliga. Fick sätta på mig arbetskläderna; en mörkblå blommig klänning i mormor stil, faktist ganska bekväm, sen ett blått/vitt förkläde och en typ sak på huvudet, en vit duk mer eller mindre. man ser lite smågullig ut kan jag lova. Började dagen med att duka "in och ut", om man kan säga så? Sen serverade jag mat och diskade med en cool stor diskmaskin, en sån som vi har i matsalen på skolan. Skulle egentligen ha slutat vid 18.00 tiden, men det var så lungt att jag fick sluta kl. 16.00 istället. Nice.


Senare när jag kom hem träffade jag linda, hon berättade hur hennes dag på dagiset hade varit, lät lite småkul men jag vet redan att det inte är något för mig, visst är dom gulliga men don är rätt så mycket äkliga också, i alla fall där jag praoade förr...


Idag vaknade jag vid 9 och var utanför Mamsell strax före 11, bytte om ännu en gång, kännde mig fin som vanligt. Gick ner och blev tillsagd att posta några brev och lämna in något kvitto till kassaservicen, jahap. Sprang över torget i mormors gammla klänning med en vit duk på huvudet. Hoppas att ingen såg mig, och om nån gjorde det skulle du säkert tro att jag var lite egen... Det är jag ju iochför sig, men inte så mycket, hoppas jag.


Hade en riktigt trevlig dag, fick baka 5 olika pajer och sen göra chokladbullesmet. ganska coolt, 6liter havregryn oså. Ganska stora portioner, allt annat där är också jätte coolt. Ungnarna, kylskotet, speciellt den roliga diskmaskinen och mathissen. Har hissat upp och ner disk ganska mycket med. Vid kl. 16.00 stack alla utom Viktoria och jag, vi skulle stänga. Städade i 2 timmar och sen tog vi en fika (jag rekomenderar wienerbrödet med hallon)och hade jätte trevligt. Sen vid 18.00 stängde vi och jag sprang till bussen, missade den som vanligt. Ringde linda och snackade lite, har inga pengar kvar på mobilen nu... kom hem och ja, här sitter jag nu, jätte pigg och allt. Undra vad jag ska hitta på, är jätte sugen på nåt, kanske ska baka? (igen...) Aja, ni får ha det götter. Byebye.

/petra



Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards