Alla inlägg den 13 september 2007

Av petra - 13 september 2007 18:37

Tja,

Igår kom det kakor som vi ska sälja, chokladbollar i alla fall. Jag har 16st lådor hemma som jag måste sälja på 30 dagar. Farmor och farfar ska i alla fall köpa 1, så bara 15st kvar. Nått litet kakmonster som vill köpa? De är otroligt goda och är värda pengarna. 50kr kostar dom. Stöd våran klassresa vet jag.

Det är bara och gå ut på gatan och börja sälja då. Fast alla tanter i här tackar nej och säger att de hellre bakar själva. Tack för stödet.

/petra

Av petra - 13 september 2007 18:11

Hej,

Det var ett tag sedan jag skrev nu. Det har inte hänt så mycket sedan i Tisdags. Har varit i skolan, har mycket läxor och prov och har pluggat på kvällarna. Sen har jag gjort onödiga saker med linda, typ åkt moppe till hennes mormor fasän vi visste att hon inte var hemma, liksom bara för att komma iväg från pluggandet. Eller ja, "pluggandet" som sagt var. Har också kollat på Idol, lite småkulsådär. Sen också Heros, spännande som in i helvetet, fasten det inte är det minsta trovärdigt. Ganska läskigt att det kan vara så ibland. Aja.


Idag var det skola igen. Linda skulle spela fotboll med skollaget idag så jag fick åka buss själv, vad skulle man göra utan musik? Skulle seriöst trökaihjäl om jag skulle sitta och inte ha nåt att småsjunga på. Eller ja, jag är ingen som sjunger högt i bussen, men ändå.


Gick i skolan, tur att sandra var där. Först matte där jag ligger typ 2 kappittel efter, plugga i helgn kan jag lova. Sen Svenska, tycker att det är skit kul att skriva om Praoen.

Sen var det idrott, jippie! Orgentering, stadsorgentering med typ frågor om vilken färg huset har också. Samma frågor som de andra 3 åren... klarade det på typ 20minuter i alla fall, haha. Därefter mat, kyckling burgare. Skolle vara gott om typ potatisen och salladen var lite fräsch, men det var den ju inte. Sen Franska. Host. Hade typ bytt dag på redovisningen på praoen. Jag visste inte äns att vi skulle ha nån redovisning over huvudet taget. Kom på nåt i sista sekunden, G i alla fall. Men taskit i vilket fall som hälst, man vill ju liksom ha bra betyg och man får säkert mer om man skulle ha vetat att det var och tränat lite...

Sen engelska, redovisningen flyttad till måndag. Så hade linda och jag pluggat hela dagen igår. Surt.


Efter skolan stack jag och Linnéa på stan, skjussade henne ner med hennes mammas cykel. Hade turen på min sida. Höll på att krocka i stolpar, människor och bilar, men icke. Köpte i alla fall en svart kofta, kollade också på svarta jeans men det kostade ju typ 10kratt ta ut, och det hade jag gjort igår så¨fan, hade inte råd. 10kr för lite... Aja.

 Sade adjö till linnéa och tog bussen hem och sen cyklade jag iväg till hårnästen och klippte mig.


Nu är jag ganska så korthårig, eller ja, jag har typ skit kort i nacken, typ till axlarna och sen så har jag långt ifran. Sen klippte hon upp det så att deblev skitsnyggt. Blev mycket nöjd.


Ska läsa lite svenska bok nu, På västfronten intet nytt, jag fattar ingenting. Den handlöar typ om 1a världskriget. Om någon har läst den, snälla förklara vad de första 4 kapittlerna handlar om, jag är jätte förvirrad. Linda och jag funderar på att hyra filmen, låter bra tycker jag.

Ha en trevlig torsdagskväll.

/petra

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards