Alla inlägg den 14 september 2007

Av petra - 14 september 2007 16:17

Hej,

Det har varit skol Sm och jag har varit jätte laddad. Var ledig ifrån skolan idag för att kunna vara med. Kom till Gavlestadion (gunderhäggstadion egentligen då) strax före kl. 2. Hade varit hos mormor före och cyklade därifrån eftersom mamma eller pappa inte kunde köra mig. Träffade Elina och Sagah där, målade oss och satte på oss våra skolkläder - overall iallafall.

15.25 sprang sagah och jag 80m häck. I mitt hit (hit nr.2) blev det först tjuvstart, så då blev det skit start för mig nästa start. Annars känndes det bra. Tekniskt i alla fall. Lite kul när det är större tävlingar då loppet är ute på internet: http://www.skalk.se/skolsm07.htm skojigt, hah :) Sagah sprang också bra.


Sen var det stav för min del. Gick inge bra alls, ingenting stämmde, ganska surt eftersom det har gåttsuper på träningarna, men vi hade ju inte heller några bra stav förhållanden heller. typ 3.0m/sek i sne medvind. Kunde typ inte springa med staven eller nåt. En annan gång.

Därefter åkte jag hem och somnade i soffan, vaknade när det var mat och sen ringde linda. Hon ville följa med och kolla på stafetten. Stack dit, värmde upp och sen så sprang vi. Emilia sa att hon hade anmält oss, fast det hade hon inte eller det blev i alla fall nåt fel vid anmälan, så det var tur att mats var där och kunde fixa det till oss. Engelska ledde klart när elina och jag sprang, våran växel satt perfekt. Sen förlorade vi allt i min och emilias växel, hon sprang för tidigt och liksom ett helt eget lopp för jag var ju trött och kunde inte alls komma upp i hennes tempo, sen fick hon stanna precis före linjen och vänta på mig som inte hade fått nån chans att komma ikapp. Emilias och sagahs växel satt inte så bra den heller. Men tack vare sagahs bra avslutning och ett helt okej lopp av emilia kom vi i alla fall på 4e plats. Lite småsurt när man hade så stora guldchanser men ändå, vi hade ju inte tränat så mycket heller.

Åkte hem och somnade fort.

/petra

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards