Alla inlägg under september 2007

Av petra - 2 september 2007 12:13

Tja,

Imorgon blir det sovmorgon. Jag ska nämligen praoa, på Café Mamselle, ligger typ vid Gavleån. Det är ett jätte trevligt ställe. Gott fika har de med.

Jag börjar 11, alltså 10.25 bussen härifrån. Härligt mycket sovmorgon.

Det sämre är att jag slutar kl. 18, sent och det kommer bli svårt att hinna med träningarna, men man borde säkert få sluta lite tidigare.

Jag ser fram emot nästa vecka. Ha det bra.

/petra

Av petra - 2 september 2007 11:45

Tja,

Jag vaknade nyss och är fortfarande jätte trött, men det är ändå så omöjligt att somna om. Kom hem kl. 3 inatt tror jag, var för trött för att kolla på klockan. Vaif hade varit nere i växjö på Lag Ungdoms SM.

Jag var ledig halva dagen i fredags, sen stack jag hem packade klart och sen hoppade vi på bussen vid 14.15 Vi åkte i samma buss som GIF, roligtroligt.

Jag sov nästan hela vägen, åt fika, kollade i skvallertidning, snackade och kollade på film. Ice Age och American Pie - band camp , tror jag att det var.

Kom fram till hotellet (Best Westen - Royal Corner) vid 22 tiden. Jätte lyxit hotell, med pool och allt, synd att vi inte hann bada och så.


Jag skulle ha sovit i samma rum som mickan, men hon blev sjuk och kunde inte följa med. synd. Så jag fick sova med snarkande carro istället.


Åt godgod hotell frukost på morgonen, sen packade vi ihop, chekade ut och hoppade in i bussen och åkte till växjö arena (där carolina klüft kommer ifrån om ni inte visste det). Vi målade oss i varifs färger och hade kul innan jag och anna värmde upp inför staven.


Den tävlingen gick skit för mig. Det känndes toppen bra i formed men jag hade otruen att riva ut mig redan vid 2meter eller nåt sånt, pinsamt, man kan mer än en halv meter högre. Första försöket kom jag för nära (för er som inte vet måste man komma rätt med foten för att äns kunna hoppa), så det var inte så bra. Andra försöket var bra, högt över men staven blåste tillbaka och rev. Sen sista blev misslyckat för att jag snubblade. KUL? nej.

Känns oerhört onödigt, helvete va sur jag är.


Sen var det ingemer tävlande för mig. Gick runt och kollade och hejade på alla de andra. Det känndes lite konstigt, mickan och jimmy kunde inte vara med så de flästa fick göra saker de aldrig hade gjort förr, så det känndes lite ja, som sagt konstgt. De gick inte så bra för oss, kom på 15e plats.

Men hallå, lilla pluttiga Valbo i SM, det är ju skit collt. Valbo är ju ingenting mot göteborg och alla andra som var med, och vi skulle säkert ha varit mycket bättre om vi skulle ha haft vår orginella laguppställning.


Efter tävlingarna satte vi oss på bussen ingen, 8 timmars resa framför oss och alla var skithungriga, och det skulle dröja 4 timmar tills vi skulle äta. hmm. Resan var jätte kulsnackade och lyssnade på Karl och Patrik som satt och sjöng för full hals. Trevligt, här behöver man ingen mp3 inte. Ringde Landa och Linnéa också, snackade lite med dem, mycket trevligt :)


Stannade och åt på McDonalds (det ända som var öppet). ÄNTLIGEN MAT!


Sen resten av resan småkollade jag på Hanibal rising. USCH VAD ÄKLIG!! Den var hämsk, så jag somnade istället för att se klart på den. (fast isömnen kunnde jag höra typ alla tarmar som slets ut och sådana ljud). USCH, never ever again hanibal rising. Inte min stil.

Alla sov typ sista biten av resan, sen hoppade vi av bussen vis Tempo och där kom pappa och hämtade mig, orkade verkligen inte gå hem med min tunga packning. Sommnade och sussade sött hela natten. Ha det bra.

 




Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards